Dynamiczny rozwój kolejowej infrastruktury na terenie portów Trójmiasta

Dynamiczny rozwój kolejowej infrastruktury na terenie portów Trójmiasta

Dynamiczny rozwój kolejowej infrastruktury na terenie portów Trójmiasta

Rozwój infrastruktury kolejowej na terenie portów Trójmiasta

 

Żaden nowoczesny port nie ma szans na rozwijanie się, jeśli nie będą do niego poprowadzone odpowiednie trasy komunikacyjne, i to nie tylko drogowe ale także kolejowe. Jak na razie kolejowa infrastruktura pozostawia naprawdę sporo do życzenia, szczególnie na terenie portów będzie jeszcze sporo do wykonania w tej kwestii. Jeżeli chodzi o rejon Trójmiasta, to w tym przypadku dużo korzystniej wypada pod tym względem Port w Gdańsku. Na początku bieżącego roku do użytku została oddana linia 226 między Północnym Portem a Pruszczem Gdańskim. Dodatkowo w trakcie budowy jest drugi tor tej trasy, przez co już od połowy roku pociągi będą mogły się poruszać w obie strony, z przepustowością w okolicach dwustu składów w ciągu doby. Plany są jeszcze większe, gdyż zgodnie z deklaracjami zarządu Gdańskiego portu docelowa przepustowość linii będzie większa od obecnej nawet sześć razy. Dlatego też już teraz realizowanych jest kilka ważnych projektów, mających pomóc w zrealizowaniu tego celu, a kolejne kilka będzie w trakcie projektowania, konsultacji czy też kompletowania niezbędnych zezwoleń.

Równie spory zakres prac prowadzony jest na terenie Gdyńskiego Portu. Przede wszystkim port ten zamierza dostosować swoją infrastrukturę do standardu sieci TEN-T. Pozwoli to między innymi na obsługę sporo cięższych i dłuższych składów niż aktualnie, bo aż do 740 metrów długości. Przeprowadzona równocześnie kompleksowa przebudowa systemów sterujących przyczyni się z kolei do sporego wzrostu bezpieczeństwa, a równocześnie znacząco poprawi jakość obsługi przejazdów na terenie portu. Jednym z bardziej obiecujących projektów, jakie znacząco by mogły na sporo lat poprawić jakość kolejowych połączeń na terenie Gdyni, jest gruntowna modernizacja dwóch linii które przebiegają przez to miasto. Na dzień dzisiejszy linie mają tylko i wyłącznie po pojedynczym torze, a dodatkowo nie są zelektryfikowane, tak więc obydwa te obszary są do zrobienia. Na dzień dzisiejszy ten właśnie projekt jest w trakcie studium wykonania, a po ukończeniu tego etapu można będzie zaprezentować najbardziej obiecujące rozwiązania i rekomendacje. Planowane koszty to ponad półtora miliarda złotych, a szacowana data ukończenia to rok 2021.

Sorry, comments are closed for this item.